2012. április 5., csütörtök

04.05 neveztek egy versenyre, talán nekem is kellene egy másikra? +hosszú hegyi futás

Angelocska benevezett a Mozgás- és életmódblogok nevezetű oldalon egy BLOGVERSENYRE. Esélyem minimális sincsen, de nem is ez a lényeg, hanem hogy talán ennek kapcsán egy-két hasonló beállítottságú emberrel ismét megtaláljuk egymást.
Úgy gondoltam, hogy ennek apropóján mesélnék kicsit magamról, próbálom rövidre fogni. Legelőször: Ez nem egy fogyókúrablog, nem kúrázom, MÁR így élek. Másodikként jöhetnek az előtte-utána fotók. Mindkettő volt már itt fent, de együtt még nem szerepeltek:



Az elmúlt évben leadtam úgy 12-13kg-t és átalakítottam a testképemet, még messze az utam vége, nem is tudom, véget ér-e valaha. Egy hónap híján 30 éves majdnem-hajadon vagyok, időm kb. 50%-ában együtt élek a kedvesemmel. Ő  más városban dolgozik, ezért úgy alakult, hogy ahány napot ott van, utána többnyire annyit van itthon. Én egy rémálomgyárban dolgozom heti 40 órában, jelenleg szerencsére a hétvégéim legalább szabadok, évekig úgy adta a műszakrend, hogy az sem. Egyszerűen nem tudtam, hogy milyen nap van, kivéve, ha suli volt. Ja igen, a suli. Hosszú távon attól remélem sorsom jobbra fordulását, így igyekszem vele eleget törődni, néha nem könnyű. Főiskolán tanulok és ha nagylány leszek, programozó leszek. Valószínűleg.
A koromról: szeretek majdnem-harminc lenni, jobb formában vagyok, mint bármikor életemben. Érettebb is lettem lelkiekben és ez fontosabb számomra, mint a hamvaskori bájam. Sosem gondoltam volna, fiatalon rettegtem az öregedéstől.
Káros szenvedélyem: unalomevő vagyok és a túlzásig mohó. 163 cm-s, 60 kilós lány vagyok elég magas izomtömeggel, így 5-7 kiló feleslegem lehet, körülbelül két fegyelmezett hónapot kellene kibírni. Akkor nem azt mondom, hogy olyan lehetnék, amiről mindig is álmodtam, viszont elmondhatnám: kihoztam a testemből a legjobb formáját, már csak ezt kellene szívósan megtartani.
hasznos hobbik: a sport minden mennyiségben és a könyvek. Heti 3-4-5 edzőterem, de még csak pár hónapja, itt NEM kardiómozgást végzek. Szintén heti sok futás, ha éppen a lustaság el nem kap, ez már több, mint egy év óta kisebb megszakításokkal. Próbálom, hogy minden héten 40-50 kilométert megtegyek, mert ősszel maratonra készülök és ahhoz kell a soksok kilométer a lábamba.   Azelőtt Bodyrock-edzéseket végeztem Zuzanával, ha nincs sok időm, vagy elkap az ihlet, néha most is. Ő egy óriási inspiráció sokunknak, megalapozta az erőnlétem. Mégis, a HIIT-tréningeket csak annak javaslom, aki képes és hajlandó kihajtani magát, anélkül csak egy túl rövid edzés.
A kaja: a szénhidrátokkal kell vigyáznom és a túlzabálással, most éppen a csokival gyűlt meg a bajom, küzdök vele egy ideje. Előtte a szotyi...
Kiegészítők: Fehérjém mindig van, már nem tudom elképzelni nélküle. Mivel nem vagyok egy húsfan, így nagyon sokat segít, hogy mégis tarthassam magam a magas fehérje-bevitelhez. Van továbbá egy multivitaminom, amolyan mindenből egy kicsi, 1000mg c-vitamin naponta plussz magnézium-kalcium bogyók, hogy kordában tartsák az éjszakai vádligörcsöket.
Nagyjából ennyit rólam mára. Minden nap írok egy bejegyzést az aznapi mozgásomról, vagy hogy épp pihenőnap van, ha közben történik valami említésre érdemes, akkoris azt folytatom. Például ma még írok majd a futásról, amire épp készülök.

Futni még nem jutottam el, de megnézegettem a többi nevezett blogot, hátha lelek valami kincsecskét. Leltem, méghozzá egy kis lelkierőt ahhoz, hogy ismételten nekigyűrkőzzek a diétának. Fontolgatom, hogy induljak Nonó diétaversenyén. Annyiszor mondom és annyira akarom és aztán jön egy kicsit unalmasabb nap, vagy valami jóféle kis nasi és fuccs az egésznek. Dehát ez egyszerűen nem járja. Mások képesek nyafogás és vergődés nélkül ledobni 30 kilót, hát nehogymár 5-7 kiló kifogjon rajtam! A módszerem: nagyjából tudom, hogy mit és mennyit ehetek, de azért most egy darabig igyekszem írni is, hogy biztos legyek a dolgomban. Délelőtt mehet a szénhidrát, este már nem. Csoki nincs, a fehérjebevitelre figyelek, lehetőleg napi 2g/testsúlykg legyen, de a testépítőkkel ellentétben én beleszámolom a növényekben, gabonákban lévő fehérjét is. Nem tudom, hogy napi hány kalória lenne célszerű, én valahol 1500-1700kcal körül gondolom, de figyelni fogok, hogy ne gyengüljek bele a nagy diétába, mivel rengeteget sportolok. Az ünnepek nem játszanak, olyankor csak kármentés van. A határidőnaplómba előre írom a napirendem és a kajarendem, így hátha képes vagyok tartani. Ja és még valami. Minden diétázónak van valami szööörnyűű nagy célja. Az enyém az, hogy nyáron felvehessek egy olyan ici-pici, seggkidobós, mikroszkópikus méretű kis rövidnadrágot és az jól is álljon rajtam. Nem mindha merném hordani valahova, de azért mégis, hát a tudat... Egyszerűen kiakaszt, hogy mindenki a fenekem, lábam dícséri, mikor az én szememben mindkettő olyan rettenetes. Zsír- és narancsbőr-embargót hirdetek. Júliusra nyoma se legyen!

Így a számolás ma:
reggeli1-2-3-4-5 (ez már egyben tízórai és ebéd is, eldöntöttem):
kb. azt hiszem, hogy 4 adag epres fehérjés zabkása.
Recept: 
kb. 40g zabpelyhet összekeverek egy csapott evőkanál epres ízesítésű fehérjeporral, csipet sót és édesítőt nyomok bele, majd ízlés szerint vízet engedek rá. Hivatalosan 2* annyi a víz, mint a zabpehely. Főzöm, amíg besűrűsödik, ami olyan 2-3-4 perc maximum. És kész is, tálkába szedem és kakóval, szemcsés édesítővel fogyasztom. Gondolom, ha valaki édesítőellenes, talál alternatívát gyümölcsökkel, vagy sztíviával, mézzel, ilyes. Nekem nincs velük gondom, így az édesítő marad.
Összetevők:
40g zabpehely: 144kcal, 5g fehérje, 22,8g szénhidrát, 2,8g zsír
10g fehérjepor: 36,4kcal, 8,64g fehérje, 0,18g szénhidrát,0,13g zsír
10g kakaópor: 38,6kcal, 2,14g fehérje, 3,24g szénhidrát, 1,9g zsír.
Összesen: 219kcal, 15,78g fehérje, 26,22g szénhidrát, 4,83g zsír.
Nahh, ez most rendesen szíven ütött, nem is gondoltam, hogy ilyen sok... ebből 4 adag:
876kcal, 63,12g fehérje, 104,88g szénhidrát, 19,32g zsír

És ez még nem minden, messze nem. Megettem egy csomag virslit(140g): 292,6kcal, 17,5g fehérje, 2,1g szénhidrát, 23,8g zsír. Ezért nem eszek virslit, kivéve ha a pár vesz és én nem bírom megállni...
Ehhez kb 4 abonettet: 60kcal, 1,6g fehérje, 12,8g szénhidrát, 0,4g zsír.
egy picike barna kenyeret, csak hogy elfogyjon (50g): 180kcal, 4,9g fehérje, 26,2g szénhidrát, 0,5g zsír. Volt hozzá dijoni mustár(50g, 50kcal, ennyi infót találtam), ketchup(50g, 53kcal, 0,25g fehérje, 12,5g szénhidrát, 0g zsír) és torma(50g, 67kcal, 0,6g fehérje, 9,8g szénhidrát, 2,6g zsír) is.
Ez amúgy már tényleg durvának néz ki... talán ezért jó, hogy leírtam... és még van:
4 személyes főzött kávé (kb. 2,5dl), ez a body.builder szerint csak 5kcal, 1g szénhidrát ami azért egy picikét megnyugtató. Ehhez még hozzáveszünk 3dl 1,5%-os tejet(144kcal, 10,2g fehérje, 15,9g szénhidrát, 4,5g zsír) és kész is vagyunk. Én egyébként teljesen... most jön az összeszámlálás, már előre rettegek...
A mai délelőtti unalomzabálásom eredménye(gyorsuló dobpergés): 1710kcal, 98,17g fehérje, 185,3g szénhidrát, 51,12g zsír.
Ez nagyon durva! Nagyjából egy teljes napi diétás kosztomat faltam fel unalmamban! Ehhez képest mennyire ügyes kis testem van, hogy nem hízik egy dekát sem ilyen étrenden...

Azután, hogy jól elborzasztottam saját magamat, elterveztem a nap további folyását. Elsőként most már tényleg elmegyek futni. Megvan a motivációm éppen eléggé, azt hiszem. Ha a mai többi étkezést kihagyom, azzal többet ártok, mint használok, így eszek még, de számolok, mint az őrült.

Újabb toldás a mai naphoz: Mivel már pár órája nem ettem, betoltam 4 szem korpovit kekszet és tűztem futni, mielőtt besötétedik. Ugyanis két különböző tervem volt mára. Hegyen 10-20km állapottól függően, vagy betonon 30. A beton nem igazán vonzott, hiába, hogy a távolság elég nagy lett volna, hogy kihívásnak vegyem, így a hegy maradt.
Brutális, kb 19-19,5km-es túra lehetett 2 óra 10 körüli idővel, ha leveszem belőle a kisétált részeket, kiegyezek magammal 18km futásban. Ez egészen elfogadható.Ha hozzáveszem, hogy milyen szinten hoztuk a frászt egymásra néhány őzzel és hogy utána tapsikolva és köhécselve jártam az erdőt, hogy elkerüljem az újabb meglepetéseket, akkor elmondhatom, hogy egész mókásra is sikeredett az út. Egyszer megálltam és hosszan szurkoltam a kertek alatt egy szegény, szerencsétlen kerítésbe és saját láncába gabalyodott kutyának. Rossz volt nézni és nem tudtam hogy segíteni szegényen. Közben egy hunyorgó, szépséges zöld szemű cicafiú rohant hozzám kétségbeesetten nyivákolva, úgyhogy őt meg kellett dögönyözni, csak aztán szabadultam.

Napi kajám folytatás: 4 szem korpovit keksz: 72kcal, 2,4g fehérje, 8,4g CH, 2g zsír.
alma 200g: 60kcal, 0,8g fehérje, 14g CH, 0,8g zsír
10g fehérjepor: 36,4kcal, 8,64g fehérje, 0,18g szénhidrát,0,13g zsír
50g Milkland sovány krémtúró: 38kcal, 6g fehérje, 3,35g CH, 0,05g zsír
100g farmer joghurt:45kcal, 3,4g fehérje, 4,8g CH, 1,4g zsír

Napi teljes fogyasztás: ~2000kcal, 120g fehérje, 216g CH, 55,5g zsír. Így, hogy időben elcsíptem a túlzabálást az energiaérték elég korrekt, a fehérje pont megfelelő, szerintem a CH-bevitel egy "picikét" magas, de nem tudom, hogy a futás mennyivel növeli meg a szükségletet, ennek kicsit utána kellene olvasni, ugyanúgy, ahogy a zsírnak, mert abból sem tudom, hogy mennyi a szükséges. Ami biztos, hogy az a virsliből származó 23g zsír nem volt az, legközelebb, ha lehet inkább olívából, vagy tonhalból...

2 megjegyzés:

  1. Szia! Kicsit féltem a reakciódtól, remélem, nem baj a jelentkeztetés. Annak azért örülök, hogy legalább annyira most lökött ez a dolgokon, hogy ilyen szépen mindezt összeírtad és figyelni fogsz mostantól a diétára:)

    Amit leírtál: nekem a zabkásás reggelim kb. 4-5 evőkanálnyi zab nyers állapotában, ehhez veszem a vizet, és ebbe rakok vagy 1 natúr joghurtot vagy túrót, ebbe mehet fél adag fehérje és mehet még hozzá 2-3 marék cornflakes. Így néz ki, ha zabot eszem. 2 órával később persze újra eszem már valamit... de nem virslit :) Nos, igen, ha így nézzük, ehhez képest én jóval kevesebbet eszek... viszont nekem az ebédem mindig valami nagyobb hús.

    Nem tudom pontosan, hogy mennyit eszem, de szerintem olyan 2400 körül lehet az, amit ennem kell, ha nem akarok fogyni. A mérleg szerint 2600, nem tudom, mert nem számolok. Ha 2000 körül eszek (szintén csak tippre), akkor egyszerűen nem épül rám izom és szépen elfogyok.

    A te sportmennyiségedhez az 1700-1800-at kevésnek tartom, főleg, ha belegondolsz, hogy ezt eddig egy délelőtt folyamán bevitted. Szerintem ha mindenből kevesebbet eszel és odafigyelsz, már jelentős változások lesznek! Én mondjuk nem futok ennyit, neked rengeteg szénhidrát kell a futáshoz!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem, egyáltalán nem baj a jelentkeztetés, teljesen felpörgetett. Széles e fertályon mindenki fogyózik és mindenkinek megy is, hát nekem is muszáj lesz. :D
      Jóó ez a méricske, csak sok időt visz el egyenlőre, de tervezem, hogy táblázatba gyűjtöm a kedvenc kajákat, mivel nem túl széles a repertoár, így jelentősen gyorsítja majd az ügymenetet.
      Nálam valahogy úgy működik az evés, hogy naponta 9-10 200kcal-s étkezés, úgy tűnik...olyan vagyok, mint egy tehén: egész nap kérődzöm valamin...csak aztán a végén nehogy azt a formát öltsem :P Most már figyelek majd rá. Sajnos nem vagyok túl nagy húsrajongó, nagy néha sikerül leküldenem a torkomon egy adagot, de ha lehet, inkább sajttal, túróval, fehérjével, tojásfehérjével, bármi mással kompenzálok.
      Nagyon szeretném, hogy ismét beinduljon a fogyás, remélem, igazad lesz. És semmiképpen nem szeretném letornázni a napi szükségletemet olyan szintre, hogy már csak falatokon tengődjem, inkább szépen, lassan és fokozatosan. Egyébként úgy érzem, hogy kénytelen leszek lejjebb vinni a sportmennyiséget, mert nem vagyok képes teljesíteni, amit kellene, túl sokat vállaltam. Nem tudok eleget futni, ha heti 4 edzőtermi edzést vállalok, így jövő héten még adok neki egy sanszot, aztán visszaállok háromra. Főleg, hogy a tanulásra is nagyon kellene most már koncentrálni. Tényleg, hogy haladsz a munkáddal? Sikerül odafigyelned?
      ui: vihar készül, dörög odakint. De jó, hogy nem kapott el a hegyen! Kicsit már érezni lehetett akkor is a szélben.

      Törlés